:: Psycholog
Praca psychologa to przede wszystkim praca z uczniem. Wszelkie działania podejmowane z rodzicami, nauczycielami oraz przedstawicielami instytucji wspierających mają służyć dziecku, ponieważ jego bezpieczeństwo oraz prawidłowe funkcjonowanie jest najważniejsze.
„Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym”.
Phil Bosmans
PSYCHOLOG
mgr Anna Fortuna-Honc
Godziny pracy:
poniedziałek
08:00 - 15:00
piątek
11:15 - 15:15
W zakresie kompetencji psychologa znajduje się:
- Diagnoza psychologiczna w szkole
Wstępna ocena stopnia nieprawidłowości w funkcjonowaniu na poziomie emocjonalno-społecznym oraz na poziomie sfery poznawczej.
Wywiad oraz ocena relacji rodzinnych, które mogą mieć wpływ na rozwój dziecka (emocjonalny, społeczny oraz poznawczy).
Pomoc dla rodziców w kwestii wyboru odpowiedniego specjalisty czy instytucji w sytuacji potrzeby pogłębienia diagnozy dziecka.
- Terapia psychologiczna
Indywidualne rozmowy terapeutyczno-wspierające
Prowadzenie poradnictwa psychologicznego dla dzieci i rodziców.
Prowadzenie zajęć indywidualnych oraz grupowych o charakterze terapeutycznym.
Interwencje doraźne w sytuacjach konfliktowych.
Prowadzenie zajęć z zakresu kształcenia kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Do zadań psychologa szkolnego należą:
- Praca z uczniem
Diagnozowanie trudności emocjonalnych oraz odniesienie ich do aktualnej sytuacji życiowej.
Diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie i budowanie mocnych stron uczniów.
Indywidualne spotkania z uczniami, które mają na celu ukierunkowanie w rozwiązaniu problemu oraz zaopiekowanie i wsparcie w trudnych sytuacjach.
Interwencje, które mają na celu rozwiązanie sporów i problemów.
- Praca z rodzicami
Pomoc w poszukiwaniu sposób radzenia sobie z problemami życiowymi oraz w rozpoznawaniu przyczyn doświadczanych problemów wychowawczych.
Ukierunkowanie na poszukiwanie, rozwijanie i wykorzystywanie zasobów osobistych, które pozwolą dokonać zmiany.
Psychoedukacja w zakresie rozwoju dziecka oraz umiejętności wychowawczych.
Psychoedukacja w zakresie wpływu doświadczanych kryzysów małżeńskich i osobistych, które mogą rzutować na egzystencje i zachowanie dziecka.
Spotkanie edukacyjne oraz konsultacyjne wspierające i rozwijające kompetencje rodzicielskie.
- Praca z nauczycielami
Rozpoznanie potrzeb zespołów klasowych, rozeznanie w relacjach uczniowskich.
Próba określenie relacji z uczniami oraz rozwijanie procesu zmiany.
Współpraca na poziomie ustalania optymalnych sposobów oddziaływań wobec uczniów.
Wsparcie w działaniach, które wynikają z programu wychowawczego szkoły.
