Logo

:: Pedagog

„Wszystko co doskonałe dojrzewa powoli”
Artur Schopenhauer

 

 

 

Godziny pracy pedagoga i logopedy

w roku szkolnym 2022/2023

mgr Halina Wojnarowska

 

 

Poniedziałek - 9:00 – 15:30

Środa - 8:00 – 12:30

Czwartek - 8: 00 - 14:30

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

klasa VIII poniedziałek 14.25 - 15.30

klasa III czwartek 12.45 - 13.30

klasa V czwartek 13.30 -14.25

 

Zajęcia logopedyczne

oddziały przedszkolne

poniedziałek 13.30 - 14.00

środa 8.20 - 8.50

klasa I czwartek 11.50 - 12.35

klasa III poniedziałek 12.45 - 13.30

 

Drodzy uczniowie!

Jeśli macie trudne chwile, coś Was martwi z czym nie możecie sobie poradzić...albo chcecie podzielić się z kimś miłą wiadomością, radością, sukcesem w nauce lub sporcie – zgłoście się do pedagoga. Zawsze znajdę dla Was czas i miłe słowo.

 

kolor tęczy

 

Szanowni rodzice!

Oferuję Państwu swoją pomoc w rozwiązywaniu trudności i problemów związanych
z nauką i wychowaniem Waszych dzieci. Zapraszam do współpracy.

 

Pedagog mgr Halina Wojnarowska

 

apel dziecka

 

 

Do zadań pedagoga należą:

  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień ucznia.

  • Diagnozowanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu Szkoły.

  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w Szkole i oddziale przedszkolnym w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę ograniczającą aktywne
    i pełne uczestnictwo w życiu Szkoły, klasy lub zespołu uczniowskiego.

  • Udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej.

  • Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów uczniów.

  • Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie i organizowanie różnych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej 
    w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.

  • Wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno–pedagogicznej.

  • Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji
    i uzdolnień uczniów.

  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu wychowawczo - profilaktycznego w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i wychowawców.

  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się
    w trudnej sytuacji życiowej.

  • Podnoszenie kompetencji  wychowawczych  rodziców oraz udzielanie im indywidualnych wskazówek i porad.

  • Wspomaganie i pomoc nauczycielom w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych, rozwojowych
    i możliwości uczniów w ramach konsultacji i porad indywidualnych, szkoleń wewnętrznych WDN i udział w pracach zespołów wychowawczych.

  • Współpraca z poradnią psychologiczno - pedagogiczną oraz instytucjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz dziecka i ucznia. 

  • Pomoc w realizacji wybranych zagadnień z Programu wychowawczo - profilaktycznego.

  • Nadzór i pomoc w przygotowywaniu opinii o uczniach do Sądu Rodzinnego, poradni psychologiczno - pedagogicznych lub innych instytucji.

  • Przewodniczenie zespołowi powołanemu do opracowania Indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych.

  • Przewodniczenie zespołowi wychowawczemu.

 

Do zadań logopedy należą:

 

  • Diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów.
  • Prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców
    i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń. 

  • Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów. 

  • Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w: 
    - rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
    i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo
    w życiu przedszkola, szkoły i placówki, 

  • udzielaniu pomocy psychologiczno - pedagogicznejNa zajęciach z pedagogiem i logopedą-1

 

Przydatne linki
Przydatne linki